OTVARANJE OBRTA

OTVARANJE OBRTA
Objavljeno: 30.06.2018.

Otvorite obrt u samo nekoliko koraka

Objavljeno: 30.06.2018.
Napisao: Biznis akademija
Objavljeno: 30.06.2018.

Napokon ste odlučili pokrenuti vlastiti posao i otvoriti obrt – sad odluku treba realizirati. No, pri pomisli na svu dokumentaciju i poteškoće koje vas čekaju padne vam mrak na oči. Ipak, nije sve tako sivo, ako znate što vam sve treba

Nekoliko je koraka kroz koje morate proći ne bi li otvorili vlastiti obrt, a postoje dvije mogućnosti za njegovu registraciju. Prva mogućnost je da se obratite nadležnom županijskom Uredu za gospodarstvo na čijem će području biti sjedište obrta. Drugi način je da obrt registrirate putem stranice e-Građani što je ujedno i najjednostavnije jer ne morate odlaziti u nadležna registarska tijela. Za pristup uslugama stranice e-Građani, odnosno e-Obrt trebate otići u poslovnicu FINA-e i zatražiti pristupne podatke – lozinku i upute za korištenje dobit ćete besplatno.

Prijava putem sustava e-Građani

Nakon što se prijavite u e-Obrt, slijedi registracija obrta za što je potrebno odabrati ime obrta koje se sastoji od naziva, opisa djelatnosti, imena vlasnika i sjedišta obrta. Primjerice, Cvjećarnica Ana, obrt za trgovinu i usluge, vl. Ana Anić, Ozaljska 3. Prije same registracije potrebno je prikupiti sljedeće:

  • Dokaz o uplati upravne pristojbe u iznosu od 250,00 kuna
  • Uvjerenje o stručnoj osposobljenosti, svjedodžba o završenom srednjem strukovnom obrazovanju ili diploma o majstorskom zvanju (ako je riječ od vezanom ili povlaštenom obrtu)
  • Dokaz o pravu korištenja prostora (ugovor o zakupu ili vlasnički list)
  • Važeća potvrda o prijavi boravišta (za osobe koje imaju prijavljeno boravište)
  • Potvrdu o udovoljavanju posebnim zdravstvenim uvjetima za određenu djelatnost ako je propisana zakonom (izdaje ju liječnik specijalist medicine rada)

Prikupljenu i skeniranu dokumentaciju trebate priložiti prilikom registracije, a potom se prijava šalje u nadležno tijelo. Čim se prijava riješi, dobit ćete poruku s obrtnicom u Osobni korisnički pretinac u sustavu e-Građani što znači da ste prvi dio riješili.

Izrada pečata i otvaranje računa

Čim dobijete obrtnicu možete napraviti pečat koji bi trebao sadržavati puno ime obrta, adresu te OIB obrta (nije nužno, ali je korisno kako ga kasnije ne biste morali dodavati ako vas netko traži). Nakon što ste izradili pečat, slijedi odlazak u banku gdje ćete otvoriti poslovni (žiro) račun. Za to su vam potrebni osobna iskaznica, pečat, obrtnica i Rješenje o otvaranju obrta.

Osiguranje i porezna prijava

Nakon izrade pečata i otvaranja žiro računa, slijedi prijava u Hrvatski zavod za mirovinsko osiguranje u koji nosite obrasce M-11P i M-1P (možete ih kupiti u Narodnim novinama) te presliku Rješenja o upisu u obrtni registar (dobiva se s obrtnicom u pretincu e-Građani). Nakon što ovjerite potvrde u mirovinskom, trebali biste u svom pretincu e-Građani automatski dobiti potvrdu o prijavi u zdravstveno osiguranje.

Predzadnji korak je prijava obrta u Poreznu upravu gdje predajete presliku Rješenja za otvaranje obrta te dva RNO obrasca (nabavite ga u Narodnim novinama). Prema zakonu, prijavu obrta u Poreznu upravu dužni ste izvršiti u roku od 8 dana od početka obavljanja vaše djelatnosti, stoga jedan RNO obrazac koji ostaje vama čuvate kao dokaz da ste to i učinili u propisanom roku. I posljednje, potrebne su vam knjiga za knjigovodstvo te knjiga prometa (u njoj pišete sav ulazni i izlazni promet), papir s izjavom o blagajničkom maksimumu (njime određujete svotu blagajničkog maksimuma koji možete prikupiti u jednom danu, a sve iznad toga morate isti dan položiti na bankovni račun obrta). Posljednji dokument je interni akt o fiskalizaciji poslovanja kojim opisujete poslovni prostor i sljednost računa koji morate imati u prostoru poslovanja i predočiti na zahtjev Porezne inspekcije.

To je to, sad ste spremni krenuti s poslom! Sretno!

NOVOSTI IZ

Tele2 fiskalizacija za samo 79 kn/mj

Kako bi poslovanje učinio jednostavnijim, Tele2 je za sve obveznike fiskalizacije pripremio PAKET ZA FISKALIZACIJU za samo 79 kuna mjesečno bez PDV-a. Paket uključuje Alcatel Pixi 4, Bluetooth printer te aplikaciju za fiskalizaciju računa zahvaljujući kojoj korisnik može izdati fiskalni račun, arhivirati ga, fiskalizirati naknadno te ispisati dnevni promet.


Nastavi čitati