Uključi se u besplatnu video edukaciju!

Naučite nove poslovne, kreativne i tehničke vještine koje će vam pomoći u prezentaciji vaše firme na internetu. Powered by TELE2.

Vođenje društvenih mreža

Vođenje društvenih mreža
Objavljeno: 10.04.2018.

5 savjeta stručnjaka: Kako voditi društvene mreže

Objavljeno: 10.04.2018.
Napisao: Biznis akademija
Objavljeno: 10.04.2018.

Svi danas znamo što su društvene mreže, svi smo na njima prisutni, a malo tko se od nas može pohvaliti konkretnim poslovnim rezultatima i uspjesima koje preko njih postiže.

Svi danas znamo što su društvene mreže, svi smo na njima prisutni, a malo tko se od nas može pohvaliti konkretnim poslovnim rezultatima i uspjesima koje preko njih postiže.

Zašto je to tako? Zato što nije dovoljno biti prisutan. Važno je znati kako.

U nastavku pročitajte savjete Matee Erceg, dugogodišnje novinarke, blogerice i vlasnice agencije A Li Media, koja vodi društvene mreže nekoliko tvrtki. 

POČNITE CILJANJEM I PLANIRANJEM

Najprije definirajte ciljeve, a onda ih ostvarujte.

Prije određivanja cilja i ciljane publike osvijestite da cilj ne može biti sve niti su vaša ciljana publika svi. Ipak, možete ih imati više, ali u tom slučaju kreirajte sadržaj uzevši i to u obzir.

Za početak, uzmite olovku, papir i crtajte. Kreirajte "personu" za koju ćete objavljivati sadržaj na društvenim mrežama i kojoj tim putem želite prodati svoj proizvod, uslugu, priču. Dajte joj ime. Kako izgleda? Koliko ima godina? Koji su joj interesi? Čime se bavi? Kada je na poslu, a kada kod kuće i na društvenim mrežama? Je li u braku i ima li djecu?

Zatim zapišete kakve rezultate želite postići i budite realni. Tisuće pratitelja za početnika nisu baš realan cilj. Usmjerite se na kvalitetu jer kvantiteta ne dolazi preko noći.

Ne planirate li uspjeh, planirate neuspjeh. Kad si definirate ciljeve i publiku, na temelju tih podataka napravite plan objavljivanja sadržaja.

Što ćete objavljivati? Ono što tvoju "personu" zanima. Kada? U vrijeme kada je ona na društvenim mrežama. 

Možete planirati i na tjednoj bazi, a kad se uhodate s objavama, pratite statistiku preko koje možete saznati kada je vaša publika aktivna i na koje objave dobro reagira.

KREIRAJTE PROFIL KOJI OSTAVLJA DOJAM

Prvi dojam se ne ostavlja iz drugog pokušaja pa neka profilna ili naslovna fotografija zato bude uočljiva i zanimljiva. Za fotografiju profila najčešće se preporučuje logo, ali savjetujem da testirate i neku dobru fotografiju koja predstavlja vaš brend.

Korisničko ime jednako je važno za prvi dojam i birajte ga pametno. To može biti naziv vašeg brenda ili čak drugo ime kroz koje možete neizravno reklamirati usluge ili proizvode.

Primjerice, vaš brend proizvoda za njegu tijela zove se Energy, a svrha mu je da pri korištenju ima efekt razbuđivanja korisnika i punjenja energijom. Ne morate se zvati Energy. Možete se zvati Wake up tips, dijeliti preko profila savjete o tome kako naviknuti tijelo da se probudi ranije, kako ostati koncentriran kad si umoran, što jesti i piti za energiju te na tisuće drugih tema kroz koje možete "provući" reklamu za svoj brend kozmetike koji služi toj svrsi.

Imate internetsku stranicu? Stavite u opis profila poveznice na njih i putem društvenih mreža im povećajte promet.

 Matea Erceg, agencije A Li Media

 

AKO NE RJEŠAVATE PROBLEM, IMATE PROBLEM

Što god promovirate ili prodajete, svako kreiranje na društvenim mrežama počnite pitanjem: Koji problem  ovom objavom rješavam ciljanoj publici?

Rješavanje problema vaš je zadatak ako želite imati uspješan profil na društvenim mrežama.

Naravno da želite. Formula je sljedeća: Prodaja je isto što i rješavanje problema. Rješavanje problema jednako je prodaja.

Ako imate brend proizvoda za tijelo Energy koji služe razbuđivanju tijela i ispod fotografije na kojoj se proizvod nalazi napišete pet kratkih savjeta kako postati jutarnji tip osobe, što radite? Mnogim spavalicama rješavate problem.

PRIČAJ PRIČU

Prvo pravilo: Mutnim i nekvalitetnim fotografijama nije mjesto na Instagramu.

Nemojte objavljivati samo fotografije proizvoda. Neka na njima budu ljudi koji ga upotrebljavaju, ali i ljudi koji ga proizvode ili prodaju. Neka, u kombinaciji s opisima, dobre fotografije, ali i videa, pričaju priču. Opisi neka budu kratki, jasni i korisni. Ako prodajete neki proizvod, prodajete doživljaj.

Želite li biti drukčiji, zaboravite na već viđene "copy-paste" citate. Ako ih imate, neka budu pomno smišljeni, a ne posuđeni. Objave koje počinju s "Keep calm..." i govore o depresivnom ponedjeljku te jedva čekanju petka imaju svi. Vi budite drukčiji.

Poziv na akciju nije samo "shop now" ili "buy now". To nije pogrešno, ali ja prva ne kupujem od nekoga tko mi stalno viče: „Kupi!“. Kupujem od onoga tko mi priča priču zbog koje poželim nešto kupiti.

Od onoga tko mi od sebe daje nešto korisno i zanimljivo. Savjeti su dobar primjer vrhunskog poziva na akciju. Ali ne izravnog nego  neizravnog. Kako? Tako što ću te upamtiti. Jer mi pomažeš. Jer te trebam. Jer mi od sebe daješ nešto besplatno. Tako da, kad poželim nekome dati svoj novac, ti ćeš imati prednost u odnosu na onoga tko je samo prodavao i reklamirao svoj proizvod.

OGLAŠAVAJTE OBJAVE NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

Ne, to nije samo nekoliko dolara, ali ne trebate ni dizati kredit. Oglašavanje na društvenim mrežama stoji onoliko koliko uložite, a to može biti 35, ali i 3500 kuna. Ovisno o visini uloženog novca, broj publike koju je objava dosegnula se povećava, a pritom imajte na umu da doseg ovisi i o kvaliteti sadržaja koji promovirate. Dakle, dobra reklama na društvenim mrežama spoj je kvalitetnog "contenta" i uloženog novca. Koliko često promovirati objave? Prema mome mišljenju, ako treba, radije objavljujte rjeđe, ali zato promovirajte svaku objavu. Zašto? Ako je nešto što prodajete kroz tu objavu zanimljivo i korisno, a polazimo od pretpostavke da jest, zašto ne bi došlo do što više ljudi? Logično, zar ne?

NOVOSTI IZ

Tele2 fiskalizacija za samo 79 kn/mj

Kako bi poslovanje učinio jednostavnijim, Tele2 je za sve obveznike fiskalizacije pripremio PAKET ZA FISKALIZACIJU za samo 79 kuna mjesečno bez PDV-a. Paket uključuje Alcatel Pixi 4, Bluetooth printer te aplikaciju za fiskalizaciju računa zahvaljujući kojoj korisnik može izdati fiskalni račun, arhivirati ga, fiskalizirati naknadno te ispisati dnevni promet.


Nastavi čitati